DATE. 2010-08-20

I've filled my room with life

Igår, innan jag skulle somna fick jag en idé. Jag kunde inte släppa den, hur mycket jag än försökte. Jag bollade för och nackdelar mot varandra men kom till slut fram till att det blir bäst om jag låter mig själv skrida till verket. Så idag, efter att jag och mamma var och storhandlade kilade jag iväg. När jag kom tillbaka var jag inte längre ensam och mitt rum kommer från och med idag även att bebos av två oranga flickor. Charlotte och Robyn, döpta efter mina två absolut favorita TVserie-profiler.



Jag tror att akvarier av både mindre och större typ kommer slå stort inom inredning så småningom. Anledningen till att mitt 25 liters-akvarie är så tomt är att jag inte kunde bestämma mig vad jag skulle ha i det. Det finns så många fräcka saker så man får gåshud. Så jag kommer fylla på det allt efter som. Det sätter verkligen en prägel på hela rummet. Jag kommer garanterat att skaffa ett större när jag flyttar hemifrån och får mer plats. Just min lilla Fish-Tank kostade 199:- på Hornbach. Sand kan man välja efter smak och pris. Jag köpte 5kg vit/silver sand för 59:-. Fisksand är även ett billigt alternativ till dekorationssand för ljusarangemang mm, eftersom det är billigare och man får en större mängd. Invånarna i akvariet kostade 49:- styck och är guldfiskar av typen Slöjstjärt. De växer sig stora och kan bli upp till 20 cm långa.

PS. Guldfiskar mår inte bra i en skål, det är en myt... DS.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0