DATE. 2010-12-18

Bitsk Baby

Idag fångade jag en varan. Den satt på trappen precis utanför ingången till vårat rum. Det är ju världens största ödla men just den här var inte så respektingivande. Den försökte vara det men misslyckades totalt. Det var mest gulligt när den väste åt mig. Men om fyra- fem år är den fullvuxen och då kan den bli upp till tre meter lång. Visste ni att varaner är giftiga. Inte på samma sätt som ormar och spindlar som har gift i tänderna utan på ett helt annat sätt. När varanen äter så samlar den kött i munnen som får ligga där och ruttna. När varanen sedan biter ett byte så dör bytet efter en tid av blodförgiftning på grund av den ruttna munhygienen. VIDRIGT!




Jag och Christian hade redan sett en Varan tidigare i veckan men pappa fick aldrig se den. Jag visste att han skulle tycka att det var kul så jag packade ner den i min kameraväska för att visa pappa. Sen släppte vi ut den i buskarna igen. Men den ville verkligen inte lämna väskan. Den somnade där och burrade ihop sig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0