DATE. 2010-09-12

My Room!

Nu kan jag entligen se mitt rum som färdigt. Riktigt färdig blir man nog aldrig men jag får inte längre någon känsla av att det är något som måste göras eller fixas. Inte akut i alla fall. Sen kommer man ju alltid hålla utkik efter fina och roliga saker som kan passa både här och där.

Basen består av IKEA möbler men jag tycker ändå inte att man får den känslan när man kommer in i rummet. Det kan bero på sängen som faktiskt är nerplockad från vinden. En kär gammal barndomsklenod som passar fint i mitt lilla dockskåpsaktiga rum. Det är på snudden till barnsligt men jag tycker att den svarta hyllan kommer in och kompenserar upp för allt gulligt.







Skrivbordet (IKEA) har fack där man kan stuva undan laptopen när man inte använder den. Då får man massa plats för att sprida ut alla pluggböcker. Även stolen som är mer som en bänk har gömd förvaring. Man kan öppna locket och där ligger alla mina pärmar och gamla skolarbeten. Mycket praktiskt!



Akvariet är verkligen inget inköp som jag ångrar. Rummet blir levande på något sett och det kostade bara 199 kr på Hornbach.



Jag är fullt medveten om att ramarna hänger snett. Men jag har ännu inte hittat bilder till alla så fram tills dess så får de hänga så. Ser faktiskt inte alls så snett ut i verkligheten.



En liten smyckeshörna fick jag också plats med. Den fina damen som förvarar ringar fick jag av min svärmor efter att de hade varit i England. Roligt att den passar som handen i handsken i rummet.
Frida SAYS...

Gu så mysigt! Jättefint, hoppas att allt är bra med dig Carro :)

..................................
POSTED. 2010-09-13 -- 11:44:45
Blogg. http://frippez.blogspot.com
..................................
Caroline SAYS...

Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;Testkommentar, ;

..................................
POSTED. 2010-10-05 -- 21:05:59
Blogg. http://pavlic.nu
..................................
sd SAYS...

jag måste ha en väldigt lång kommentar men som fortfarande inte är kopierad ksjd akj sfougs sdgjsgn sgskjh sdkjhs ie g ghsdh sigksghg eirg skfhs dgh gihg owefh sosdfg ssjghg srgurhbf ssdjhghs gfsjfhg shdfuugs sgfus skfhhs hhg sidhf skghs kughs gsduhgfh sou shfhg sksghs ghbuuhfsk sksjfhs sdfhduhf

..................................
POSTED. 2010-10-06 -- 15:15:32
Blogg. http://asdasd
..................................
Ida Tallhed SAYS...

ja ett rum blir absolut mer levande med ett akvarie och faktiskt är ett akvarie bra för luftfuktigehten och syre i en lägenhet eller ett rum :D Levande blommor är ju också bra, men har man ett akvarie så behöver man inga blommor för den funktionen ;) hehe .. det är snyggt. köpte också ett akvarie för inte så länge sen (i december) det ångrar jag verkligen inte. det är skitfint, rogivande och lugnande! jag älskar det! 200kr för ett sprillans nytt akvarie med pump, "tak", renare m.m. det är ett 54 liters akvarium. dom hade kampanj på arken zoo där jag bor :)

..................................
POSTED. 2011-02-19 -- 02:29:54
Blogg. http://idatallhed.se
..................................

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0