DATE. 2011-01-31

Den nakna Svensken?

Då var det dags att bjuda lite på sig själv då...

Vi har precis haft lite diskussioner om nakenhet här i rummet och tydligen blev det värsta snackisen första fången jag duschade tillsammans med Marla (min rumskompis) och Kelly (en tjej på samma våning). I vårat badrum finns det tre duschar. Det är utformade som bås med draperier för så man inte kan se in, precis som provrum.

Så här gjorde jag när jag skulle duscha:

1. Hängde upp min handduk på kroken utanför duschen.
2. La in alla mina produkter i båset, så som schampo, tvål, balsam...
3. Tog av mig alla kläder, la dem i min påse och hängde även dem på kroken.
4. Gick in i duschen och duschade.

Så här skulle jag ha gjort:

1. Gå in i duschen med alla dina grejer.
2. Ta av dig alla kläder inne i duschen.
3. Titta ut med ena handen genom draperiet och släng kläderna utanför, på det blöta golvet. Viktigt att ingen ser dig!
3. Häng handduken inne i duschen så att den blir blöt.

Jag förstår mig inte riktigt på kulturen här på andra sidan. Kelly hade tydligt blivit väldigt chockad över att se min nakna kropp i duschen? Det är tydligen inte speciellt vanligt för unga tjejer att se andra tjejer nakna här. Jag fick även förklarat för mig att man inte duschar efter gymnastiken för det är helt enkelt pinsamt att visa sig naken inför andra...

Medan vi i Sverige hade obligatorisk duschning efter gympan, föreläsningar om hygien i tredje klass. Dessutom var det det roligaste vi visste efter alla handbollsträningar, att glida på våra nakna rumpor i duschen, att släcka alla ljus och leka "kurra-gömma" eller bara sitta och snacka skit. Visst, vi skäms la över våra kroppar ibland också, men inte så mycket så att jag skulle få för mig att skita i att duscha. För det är tydligen den enda anledningen till att de inte visar sig, de skäms och vill inte att någon annan ska se. Något är fel här! Jag tänker i alla fall inte anpassa mig. Min handduk ska hänga på kroken och mina kläder lägger jag inte på det håriga golvet... punkt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0