DATE. 2012-02-24

Det finns något bättre!

Yankee Candle, högst upp på allas ljus-listor, eller tja, de som har en sådan. Jag har det inte, men hade jag haft en hade nog Yankee Candles toppat den... fram tills nu!

Av en ren och skär tillfällighet så kom jag och Sebastian över ett underbart ljusmärke förra året, precis innan jul. Vi ville ha lite mysig doft i lägenhet och såg en super söt liten burk som såg ut som ett litet ölglas. Ljuset hetter winter wonderland och doftade helt otroligt gott, i burken. För det är ju så, manvet ju aldrig om det håller måttet när man väl tänder det.

Men vi köpte det, dels på grund av den söta burken, dels på grund av att det doftade gott, men också på grund av priset. Det här ljuset hade en brinntid på 100 timmar och kostade 7 dollar. Jämför med Yankee Candles saftiga priser på 25 och 39 dollar. Hutlöst!!!

När vi kom hem höll vi tummarna och tårna för att det skulle dofta lika juvligt som vi ville, och om det gjorde!! Nästan bättre till och med! Så hedanefter är så är inte Yankee Candles ensamma på toppen. Mitt nya favvo märke när det kommer till ljus är numera

Our Own Candle Company!!
Tyvärr tror jag inte att de går att få tag på där hemma och man kan endast beställa dem över nätet. Om man inte har tur som vi hade och bara råkar springa på ett. För affären vi var inne i hade bara ett endaste litet ljus från det märket, och det la vi beslag på. Nu kollar jag efter de ljusen varje gång jag är där men de tycks inte komma in så ofta. Men så, förra veckan hittade jag ett. Dock inte samma doft men eftersom vi var så nöjda sist tvekade jag inte en sekund och köpte det på momangen! Den här gången var det Lemon Pound Cake, så nu luktar det nybakade citronbullar i våran lägenhet. Love It!


För att komma till deras sida, klicka HÄR. De har väldigt många udda dofter och jag är så sugen på att beställa hem några... Som till exempel den här. Hur söt är inte den färgen och jag är så nyfiken på hur den luktar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0