DATE. 2010-07-30

We really are... Marshall!

Igår klockan nio kunde man se filmen "We are Marhall" på Tv6. Inte helt oväntat satt jag fastklistrad framför rutan när den började. Det är inte första gången jag ser den och säkerligen inte sista heller, men det var första gången jag såg den efter det att vi faktiskt varit där och efter att Sebastian skrivit på för deras fotbollslag. Jag måste erkänna att jag fällde en och en annan tår i början, särskilt när de visade begravningen "the clock ticked but time didn't pass".

Det är inte många svenskar som vet om det men Sebastian är den första svensken som någonsin fått ett fullt football-scollarship till en Div1 skola i USA. Han är rankad som en av de bästa i hela världen på sin position och då är även alla Amerikanska spelare inräknade. Det känns underbart, underbart att få vara den person som kommer finnas med honom och stötta honom under den här resan.

Så vid årsskiftet flyttar vi dit och börjar på Marshall university. Han kommer spela Amerikansk Fotboll och jag kommer plugga ekonomi. Det kommer bli en stor förändring mot det liv vi lever idag...



Telefonsamtalet som förändrade våra liv. Sebastian gör en "verbal commitment" till Marshall University.



Efter besöket på skolan. Bredvid oss sitter våran "amerikanska familj" och Sebastians bästa kompis Robby. Underbara människor som verkligen vet vad gästfrihet och generositet innebär. Lots of Love!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0