DATE. 2011-08-23

Äääääääntligen!

Äntligen har jag fått tillbaka min dator från IT avdelningen! Det var massa strul innan jag fick internet på den men nu, nu kan jag börja dela med mig av livet här borta till er där hemma igen. Har kännt mig lite smått handikappad utan datorn de här dagarna då det är mycket som skall kollas nu i början. Scheman, böcker, uppgifter och förberedelser.

Måndagen blev stressig trotts att jag bara hade en lektion. Datorn skulle fixas så jag hängde i biblioteket i flera timmar för att få det gjort. Registreringar skulle göras, böcker skulle köpas och så lektionen på det mitt i allt. Trött var jag på kvällen, minst sagt!

Har börjat komma  iordning på rummet nu också. Såg ut som ett bombnedlsag ett tag med alla flyttkartonger och väskor. Men nu är allt uppackat och alla saker har flyttats från Sebastians rum till mitt. Var dessutom tvungen att köpa en fläkt då det inte finns någon AC i den här byggnaden. Det är så varmt här att jag tror jag smälter bort snart... Men jag tänker inte klaga, det kommer kalla tider också!

Har redan haft två lektioner idag och två till väntar. Allting flyter på och det känns bra att vara tillbaka igen. Jag och Sebastian försöker synka våra scheman så gott det går så att vi kan äta tillsammans på dagarna. Livet leker just nu och jag längtar verkligen inte till nästa vecka då alla läxor kommer delas ut!

Saknar er där hemma och hoppas att allt är bra med er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0