DATE. 2011-08-24

Kvällskurs...

Ska snart iväg till dagens sista lektion. Den slutar inte förrän nio ikväll men det är rätt mysigt. Har ganska långt uppehåll mellan klasserna på onsdagar så jag hinner äta och vila på rummet innan. Lektionen jag har ikväll är "Legal Environment" och det ska bli väldigt intressant att se hur allting fungerar här i USA. I Sverige har man ju alltid lite koll men här borta vet man inte riktigt hur systemet fungerar.

Har även träffat alla mina lärare nu och älskar dem alla. Skrattar nog på varenda lektion och det känns så skönt. Stämningen blir liksom på topp! Har träffat lite nya vänner, varav en har egen häst. Fullträff där! Tycker dock lite synd om Marla, min förra rumskompis. Hon har blivit RA (våningsansvarig) för bitchvåningen och de har redan kladdat på hennes note-bord och gjort sönder hennes toalett. Stackars henne! jag sa till henne att om de fortsätter så får jag helt enkelt kavla upp ärmarna och ge dem en bonk! Känner att biffarna skulle varit här nu så kunde vi startat KRIG!! á la Tumba style...

Veckans minus känner jag blir "bokköp". Fy satan vad böckerna var dyra den här terminen. Så nu känner jag extra press att få A i alla  ämnen. Känns som om det blir mer värt då på något vis.

Efter lektionen så ska jag och Sebastian åka till Walmart och köpa vatten och en spegel. Har ingen på mitt rum och kranvattnet smakar klor. Efter det ska vi sitta tillsammans och plugga lite. MYYYYYYSIGT!

Puss på er där hemma!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0