DATE. 2011-08-15

Taggad, optimistisk och lite trött

Ny vecka igen och det känns bra. Lite vemodigt med tanke på att detta är veckan som jag säger hejdå igen men det ska bli så himla skönt att få komma tillbaka till campus och träffa Sebastian igen. Hela helgen har jag suttit och förberett mig lite på allt som komma skall. Även bloggen ska jag försöka utveckla lite för målet är att bli väldans mycket bättre på det den här terminen. Med tanke på allt nytt som kommer hända får man hoppas att jag får mycket att dela med mig av.

Har även läst på lite om PCO och vad man ska äta när man har det. Alla jag har varit hos säger att man "blir" överviktig av detta tillstånd, men att viktnedgång ofta lindrar symptomen. Hur det nu kan hänga ihop?? Dessutom gör det mig lite orolig. Jag menar, jag har inte alltid varit överviktig. En gång för länge sedan var jag ju helt normal, men symptomen var densamma då. Så jag börjar frukta att jag inte kommer kunna bli 100% symptomfri, någonsin...

Hur som helst så finns det studier som visar att personer som har PCO skall undvika kolhydrater. Obalansen mellan hormonerna i kroppen gör att de på något vis inte bryts ner och istället omvandlas till fett på momangen. Lär man kroppen istället att bara hämta energi från fett så gynnar det en enormt mycket. Jag började lite lätt med LCHF under veckan som gått men det raserades totalt nu under helgen så det blir att ta nya tag nu. Har förberett med att koka ägg nu på kvällen så det blir mindre att göra imorgon.

Wihie, kul med måndag för en gångs skull!



Vidrig spenat, men jag lagade nog inte till den på bästa sätt heller. Jag ger det nog en chans till om ett tag...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0