DATE. 2011-01-18

Har varit lite borta!

Men nu är jag tillbaka :)


Vi har haft långhelg så det var ingen skola igår. Ganska skönt men ändå lite frustrerande. Jag har nämligen en psykologiklass på måndagar och eftersom jag missade förra måndagen har jag ännu inte fått vara med på den. Och jag ser faktiskt fram emot den... Tror jag ska ta en minor i psykologi, om jag tycker det är kul vill säga.


Helgen var lite udda dock. Vi följde, tro det eller ej, med familjen till kyrkan i söndags. Efter allt de har gjort för oss så kändes det inte mer än rätt. Dock lyckades de inte frälsa oss och jag kan väl inte säga att jag skrattade under de två timmarna som vi var där. Men nu är det i alla fall gjort och vi behöver inte ha några skuldkänslor längre. En sak var dock intressant och det var lektionerna för barnen med speciella behov. Det var en upplevelse att få sitta med och prata med dem så jag ångrar inget. Men i slutet, under mässan blev det dock lite för mycket Jesus för min smak. Jag försökte verkligen att se bortom all Jesus-hysteri och lyssna på vad prästen sa. Det handlade om hur vi ser på människor i våran omgivning och lite verkade vettigt men för det mesta handlade det bara om att hjälpa de vilsna att hitta vägen till Jesus...


Jag har köpt lite mer saker till mitt rum så det börjar, sakta men säkert, gå från tråkigt till kul! Marla är helt på att köpa diamantliknande stenar och fästa flera tusen på våra väggar så att hela rummet kommer glittra. Jag hoppas ni förstår vad jag menar. Typ sådana stenar som sitter på örhängen och liknande. Man kan köpa dem i påsar här och i olika storlekar. Så det blir nog något vi kommer pyssla med till helgen. Vårat rum kommer bli så fräckt. Marla är precis lika pysslig som jag är så det är en "match made in heaven"!


Har gråtit lite för jag saknar er alla där hemma! Det börjar komma lite nu... men jag överlever så länge ni gör det. Familjen kommer ju trots allt och hälsar på snart :)


PUSS PÅ ER!!!
(bilder kommer ikväll när jag har bäddat...)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0