DATE. 2011-01-11

Tuff Start

Sådär ja!

Nu är jag på plats i mitt rum och första dagen på College var lite tuffare än vad jag trott. Jag hann inte äta någon frukost eftersom jag inte hade fått mitt ID-kort än. Och innan jag skulle få det så var jag tvungen att fylla i massa papper, registrera mig för kurser och springa fram och tillbaka mellan olika byggnader på Campus. Jag kan tillägga att det inte är varmare här än i Sverige just nu och det blåser något fruktansvärt. Men nu är allt klart i alla fall och jag kan börja plugga på riktigt.

Idag är det första dagen i skolan. Jag har tre lektioner och den första börjar klockan 8.00. Jag har varit uppe sedan klockan 5.00 för att förbereda allt och för att hinna duscha. Utöver dessa tre lektioner kommer jag att ha två test, om jag hinner. De krockar lite med de lektioner jag måste jag gå på. Testen måste jag göra för att visa att jag kan räkna matte och läsa engelska. Det händer inget om jag inte klarar dem men det hade varit skönt att få hoppa över nybörjarkurserna. Å andra sidan kan det vara bra att ta dem eftersom jag inte kan alla mattematiska termer på engelska och en nybörjarkurs i språket hade inte heller varit helt onödigt. Men målet är ju att klara dem, så jag kan inte låta bli att bli lite nervös... Carro i ett nördskal liksom

Min rumskamrat är asskön. Hon heter Marla och är i princip precis som jag. Lite Clownish och gillar djur och pyssel. Tro det eller ej, men hon har ett akvarium på sitt skrivbord. Klockrent! Vi kommer asbra överens så livet leker just nu. Igår kom Sebastian och Robby och hälsade på mig. Det är coolt att få besök av två fotbollsspelare, alla tittar lite extra liksom, haha. De hade med sig soppa som Cathy hade gjort och ett par nya träningsskor som Sebastian köpt till mig. Ett par vita och rosa, jag älskar honom så mycket!!

Varje dag har alla vi tjejer på våning åtta träningstid klockan halv tio. Man kan ju gå själv också när man vill, men vill man ha lite sällskap så är det hur bra som helst. Dessutom känner man sig ju lite pressad om alla andra är hurtiga. Skolans gym är öppet till tolv varje dag så man behöver liksom inte stressa för att hinna träna. Maten är grym på skolan, inte alls lika flottig som resten av USA. Igår åt vi till exempel fylld paprika, kotlett och ris. Sen finns det en salladsbar som är tre gånger bättre än "Paprika" och naturligtvis efterrätter. Men igår var en bra dag, jag gick förbi utan att ens lukta på chokladtårtan. Man blir liksom lite avskräckt när man ser alla "tjockisbord". Jag har aldrig sett så många extremt överviktiga personer äta tillsammans förut. Man ser inte ens vad det är för färg på bordet, alla tallrikar är i vägen och de sträcker sig sissådär 30 cm ovanför bordsytan... Jag är glad att Marla är en liten söt tjej, precis som jag ville ha det :)

Jag har varit dålig med bilder men efter idag ska jag försöka lägga upp lite på mitt rum och där jag bor. Jag trivs som fisken i vattnet, handen i handsken och älgen i skogen. Det kan inte bli bättre. Eller jo, det kan det. Om våra iPhones kunde komma snart. De var slut när vi skulle köpa...
Saknar er alla där hemma, särskilt familjen. Och Grattis Christian till Körkortet!!!
PUSS PÅ ER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0