DATE. 2011-07-04

Längtar upp till landet igen

Vilken underbar helg vi har haft, familjen och jag. Det var längesedan vi var tillsammans så, på riktigt liksom. Vi åkte vattenskoter, ring, fyrhjuling, snickrade och krattade flera hektar gräsmatta. Jag har träningsverk i hela kroppen och allt känns så underbart. Sen la vi till lite grill på det och allt blev perfekt.

Nu är livet tråkigt igen. Tre tentor den här veckan, alla ska vara klara innan lördag. Jobbar varje dag vilket inte är något konstigt, det är ju något som alla gör, men lägga till skolan, hästen och all träning man borde utföra gör att allt bara känns hopplöst. Men vill göra allt men istället gör man inget. Allt ska vara perfekt men istället så blir det bara mos. Ingen frukost har jag ätit idag heller.

Men jag har fått lära mig att om man ska få ut mest av livet så måste varje dag vara värd lika mycket. Man kan inte hela tiden gå runt och längta till imorgon, eller helgen. En vanlig måndag måste vara lika mycket värd som julafton, annars kommer man inte leva eller vara lycklig speciellt många dagar om bara helger och högtider räknas. Så jag måste börja ändra min inställning till saker och ting... Lev här och nu, det är roligt med vardag!
LouiseLouise SAYS...

vilken fin blogg, låter härligt... och så sant de där med "carpe diem"

..................................
POSTED. 2011-07-05 -- 16:09:41
Blogg. http://stewis.blogg.se/
..................................
Jennifer SAYS...

Hej du!

Nu har jag en tävling på bloggen där du kan vinna en VALFRI HÅRPRODUKT från ForHair!! På denna tävling kan du välja mellan olika hårprodukter, som bland annat plattångar, hårfärger, hårförlängningar m.m.



Gå in på www.submit.blogg.se för mer information.



Om du tror att du inte har någon chans att vinna så tycker jag att du ska bli av med den tanken. För vem vet, kanske är du den lyckliga vinnaren? Du förlorar ju ändå inget på att vara med ;)

..................................
POSTED. 2011-07-05 -- 18:51:17
Blogg. http://submit.blogg.se/
..................................
Sofia - Foto, mode & personligt SAYS...

Söt blogg!

Allt bra? :)

..................................
POSTED. 2011-07-06 -- 13:30:25
Blogg. http://smnmode.blogg.se/
..................................

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0