DATE. 2011-06-21

Step-by-step

Oj vad svårt det är med distanskurs. Jag trodde att det skulle vara mysigt och fridfullt att kunna sitta och plugga när man vill och göra tentorna när man själv känner fört men jag hade FEL. Det är stressigare än en vanlig kurs, dels på grund av min dåliga självdiciplin och att skjuter upp allt till sista stund men också på grund av att det inte går att sålla bort sådant som är oviktigt. Vi har ju inga föreläsningar så man har ju ingen aning om vad som kommer på tentan och vad läraren prioriterar.

Dessutom drabbades jag av anslutningsproblem under min första tenta så jag kunde inte slutföra den. Svaren skickades alltså in men jag hade bara svarat på hälften av frågorna. Fick panik såklart och började gråta och skrika fula ord till datorn. Nu vet jag inte riktigt vad som händer med det provet.

Gjorde min andra tenta idag och resultaten visade A så jag är nöjd med det i alla fall. Nu har jag två tentor kvar att göra fram tills lördag, samt tolv diskussionsfrågor om olika ämnen. Blir nog att sätta sig och "test-diskutera" ämnena med far min innan jag skriver vad jag tycker. Man kan ju ändra sig, haha!

Han är bra och ha ibland, pappa. Han kan liksom allt om allt!



Önskar mig själv "good luck" på nästa prov. Känner att jag behöver det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0