DATE. 2011-03-24

TILLBAKA!!

FY FABIAN!, vad kul vi har haft. Hiking i Smokey Mountains var en upplevelse. Delen som vi vandrade var en mindre del av AT, "The Appalachian Trail" och sträckte sig mellan Tennessee och North Carolina. Klickar ni på länken kan ni se hur lång hela vandringssträckan är, den går genom hela 14 olika stater och är 350 mil lång! Vi vandrade typ 12 av dessa... Det finns dock vissa som tar sig an utmaningen att vandra hela AT och det tar mellan 5-7 månader. De kallas Thru-Hikers och vi stötte på flera stycken under våran lilla resa. Dessutom har även min advisor Jake (som bjöd in mig till hiken) genomfört hela AT.

Nu kommer lite bilder från våran lilla tripp!






Vi började resan med en underbar PUNKA!



Charlie's Bunion heter den här utsiktsplatsen. Synd att det var dimma överallt så att vi inte såg nåt.



Ser ni stigen?



Brian... cool nörd!






Ja, det heter Smokey Mountains för att det ryker om bergen...



Ca 1,7 km över havet. Vi var högt upp!



Lite "After Hike"



"Gänget"... fv. Brian, Kory, Jake, Brithany, JAG, Okänd? Skägget till höger var en sk Thru-Hiker. Han hade varit ute i tre månader än så länge. Helt ensam...






Såhär sov vi. Alltså i shelters, inte tält.








Tre dar utan dusch. Då bjuder man på sig själv...



Jake, aka Wise-Owl



Jag och Kory (fd Marinsoldat och 22 år gammal. Inte illa.)



Massa Lady-Bugs










Och ett litet skoskav, det hör till liksom!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0