DATE. 2011-05-18

✴ Feed a soul

Andra människor inspirerar mig.

Inte alla men många...

Jag kan nog hitta något litet i vem som helst som får min hjärna att tänka lite extra och i andra banor. Varför tänker hon så, varför vill han göra si... Och sen startas en helt ny process i min egna lilla nöt. Andra människor hjälper mig att växa som person.

I grund och botten handlar det nog mest om att lära av andra, vilja lyssna på andra, ta till sig av andras val i livet. Andras liv är det mest intressanta som finns. Andras liv ger mig möjligheten och hjälper mig att lista ut vilket slags liv jag vill ha själv.

Jag har några favoritpersoner i mitt liv som jag gillar att omge mig med, just på grund av att de planterar tankar i mitt inre. Tankar som hjälper mig att lista ut vem jag är och kanske änna viktigare, vem jag vill vara i framtiden. Det är nödvändigtvis inte bara personer som får mig att må bra, det kan vara tvärt om. Personer som framkallar negativa känslor hos en själv är också nyttiga att reflektera över.

Jag är även en mästare på att kritisera, jag kritiserar andra och mig själv hela tiden. Inte öppet men inne i hjärnkontoret, där analyseras det hela tiden. Men inte på det negativa sättet. Visst händer det också men just nu  pratar jag om den sortens kritik som får dig att fortsätta utvecklas som människa. Den sortens kritik som tar dig framåt i livet. Den som ger dig insikt och ett bredare synsett.



Linnea SAYS...

Vinnarna av dagens blogg är uppe!

Klicka in och kolla om de blev du. Om inte så får du snart en chans till!



:)

..................................
POSTED. 2011-05-18 -- 17:38:48
Blogg. http://linneagranbergs.blogg.se/
..................................
QN - TTHESEWORDS SAYS...

vilken fin blogg design du har! :)

..................................
POSTED. 2011-05-18 -- 22:59:16
Blogg. http://tthesewords.webblogg.se/
..................................
nattaidajanna SAYS...

hej! ska inte blogg design tävlingen visas idag vem som vann? :) det var väl redan vid 18.00, eller har vi fattat det fel? :)



kram.

..................................
POSTED. 2011-05-20 -- 20:55:21
Blogg. http://nattaidajanna.blogg.se/
..................................
Sebastian SAYS...

Hej älsklingen min!

Sitter här och degar.. är helt slut i huvudet men jag tittade nyss i kalendern och det är bara tre veckor och fem dagar tills att jag är hemma!

Tänker på dig hela tiden och hoppas att du mår bra !

Puss och kram // Din Sebastian

..................................
POSTED. 2011-05-21 -- 02:28:18
..................................

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0