DATE. 2012-04-12

I väntan på tvätten

så äter jag lite rivet äpple med kanel och kollar på "Dogs 101" på Animal Planet.



Måste bara berätta om igår och vilken lustig sak som hände mig. Just nu cyklar jag i stort sett till skolan varje dag eftersom mitt och Sebastians schema inte överensstämmer så bra för stunden. Och då är jag snäll tycker jag som låter honom ta bilen så han slipper trötta ut sig innan träningen.

Hur som helst, igår cyklade jag precis som vanligt. Hade nya favoritlåten i öronen... "Fun - One Foot" och var en liten gnutta sen så jag trampade på lite extra. Framför mig ser jag att det håller på att slå om från grönt till rött men jag ökar lite extra för att hinna med. Dessvärre upptäcker jag att min cykel är på tok för långsam så jag tvingas tvärnita i sist sekund. 

När man tvärnitar sådär så lägger man mycket tyngd på själva styret för att få balans. Dessutom har min cykel ingen handbroms, utan bara sexiga bakåtbromsar, vilket bidrar till att jag möjligtvis lutar mit lite extra mot styret när benen börjar bli trött. Helt utan förvarning så ger hela styret vika och böjs ner när jag lutar mig på det. En hemsk upplevelse då jag dyker framåt utan kontroll. Mina händer hålller krampaktigt fast i hantagen som vid det här laget befinner sig nere vid vaderna och det måste ha sett fruktansvärt lustigt ut! Som att cykla med en enorm kutrygg liksom...

Jag lyckades dock få stopp på den skenande cykeln och allt slutade lyckligt. Jag kom i tid till lektionen trots rödljuset, men hela vägen hem fick jag luta mig bakåt på cykeln för att undvika en onödig favorit i repris.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0