DATE. 2012-05-12

Äntligen hemma...

Men jag har inte packat upp än. Har spenderat hela den här fredagen i sängen, mer eller mindre, för att vila upp mig lite. Det sämsta man kan göra med tanke på att jag måste bli av med USA-tiden och komma in i den svenska dygnsrytmen. Så nu måste jag verkligen försöka somna igen.

Ett underbart mottagande fick jag flygplatsen när jag kom. Till och med farmor hade tagit sig ut till Landvetter för en puss och kram. Men gladast av allla var nog lilla Cappi. Han såg mig med en gång och började tjuta sådär gulligt som bara han kan göra och pussade mig i hela ansiktet. Den lilla hunden har verkligen stulit hela mitt hjärta, han betyder så enormt mycket för hela våran familj! Kan inte förstå att han redan är tio år gammal och varje gång han möter mig på flygplatsen så är han ett halvår äldre. Det känns så förfärligt att förlora så mycket tid tillsammans med honom. Mamma hade med sig blommor och Christian och Sandra hade köpt Disney-Cider som vi drack i medtagna champagneglas ute på parkeringen. Haha, jag älskar min super töntiga familj! Senare under dagen kom söta lilla Natta och kramade välkommen hem också. Så underbart att få se henne igen.

Imorgon ska jag ut och låta hela Göteborg välkomna mig hem. Staden har tydligen arrangerat ett lopp som skall hållas i min ära så jag måste ju visa min uppskattning och heja på mina undersåtar som ska springa. Bland dem finner vi Sandra, så hon kommer få lite speciell uppvaktning imon. Om sanningen ska fram så känner jag mig lite sugen på att springa själv. Trodde aldrig jag skulle säga det men det hade varit roligt att få utmana sig lite och dra igång min svenska sommar med en riktig utmaning. Så vi får se, kanske drar jag på mig löpardojjorna imon. Det enda som tar emot är att det är asfalt, för asfalt betyder knäont. Jag kommer fortfarande ihåg hur ont jag hade i mina knän efter dom andra gångerna jag sprang, och då var jag vältränad. Tänk då nu när jag är så långt ifrån fit som man kan komma. Men jag ska ta mig en natts funderare på det. Dethade varit en kul grej!

Nu väntar sängen, min underbara säng, i mitt underbara rum, i en underbar stad i ett underbart land. Jag är lycklig, så enormt lycklig!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0